El servei de Can Ribotic s'amplia per atendre afectats per la Covid19

S'amplia el servei de Can Ribotic

L’Oficina d’Atenció per la Gent Gran de Vilablareix, Can Ribotic, amplia el seu servei a partir d’aquest dimarts 1 de desembre, obrint també els dimarts a la tarda de 15 a 19h (Recordem que aquesta oficina té un horari de dilluns a divendres de 9 a 13h i els dilluns i dimecres també de 15 a 19h).

 

“Arrel de la Covid-19 ens vam plantejar ampliar el servei de Can Ribotic per poder donar millor atenció a les persones i treballar més els temes de gestió emocional, aïllament i solitud de la gent gran” explica la regidora de Serveis Socials, Salut i Igualtat, Maite Tixis. I és que des de l’Oficina d’Atenció a la Gent Gran s’ha convertit en una finestra única d’atenció, informació i assessorament per a les persones grans i les seves famílies.

 

“A través d’activitats i tallers els usuaris poden expressar com es senten i des d’aquí els fem un seguiment de com viuen la pandèmia i els donem eines per a poder sentir-se millor” afegeix la regidora Maite Tixis.

 

Can Ribotic ofereix serveis d’estada diürna i tallers/activitats terapèutiques de promoció de la salut, d’integració i suport personal, familiar i social. S’ofereix també des de l’Oficina el servei del programa Feskits pel manteniment de la memòria i servei de podologia per les persones majors de 65 anys del municipi.

 

Durant la pandèmia hi ha hagut una major atenció telefònica de demandes individuals i de seguiment i amb el nou horari d’obertura s’incrementarà l’atenció personalitzada.

 

Per la Covid19 hem hagut de reinventar el projecte intergeneracional i s’ha col.laborat amb la Llar infants La Farigola, juntament amb la gent gran del municipi, per la creació d’uns plafons psicomotrius pel pati. També hi ha col.laborat les cosidores voluntàries del poble fent la nova vestimenta del tió. 

 

Actualment l’Oficina d’Atenció a la Gent Gran de Vilablareix té censades 135 persones a qui es realitza seguiment.